02 oktober 2016 |

Produktiv lördag!

Igår kväll blev jag lite kreativ och gjorde några kort. Här har jag lekt med Gesso, modeling paste, stenciler, sprayer, inka gold och mönstrade papper.
De mönstrade blå papperna är från Authentique kollektionen Genuine, såna där papper som man nästan gråter när de tar slut. Tyvärr tillverkas inte serien längre, Jag tycker det är svårt att hitta "manliga" papper och dessa passar bra till maskulina kort, 
Stommen målade jag med en vit akrylfärg, brukar använda Gesso men jag blev lite rebellisk, hehe! Sen rev jag itu olika papper och klistrade dit dem överlappade. jag tror jag använde decoupagelim till detta. Ibland blir det lite dimmigt i kreativiteten. 



Sedan tog jag fram stencilerna Finnabair-Elementals, Memory box-Diamond och TCW-Ledger. Jag använde Finnabair modeling paste. Jag har verkligen fastnat för den produkten. Jag köpte en förpackning med 6 st mindre tuber med olika medium. Smart sätt att prova :) Det går absolut lika bra med spackel men finishen med modeling paste blir mjukare/lenare. 


Sprayerna som jag använde är från Maya Road grå + blå metallic och vit mist från Dylusions. Det blev lite Inka Gold-Champagne på mitten av kortet.


Blommor och blad är Prima marketing men jag har satt dit några egna fjädrar. Chipboarden kommer från Wycinanka. De har så himla fina chipboard med mängder av motiv och texter. Önskar att äga dem alla, haha! Som allt annat då ;)
Tror jag fått med allt förutom mina svordomar då jag skulle fota för jag kan säga att kortet är inte fotogeniskt!

Ha det gott tills nästa gång!
/Maria 

1 snälla kommentarer:

Unknown sa...

Spännande!! Jag har inte provat på alla dessa produkter du nämner--- men jag längtar!!! Förstår vad du menar då då papper inte längre tillverkas-- jag har alldeles för många "klapp papper" ..😀

Skicka en kommentar