09 oktober 2016 |

Julkort

Jag har gjort ett mixed media julkort! Och ta mig tusan så har jag fotat processen ;) Bered dig på många bilder!

Jag startade med att skära till en kartongbit ca 15x10 cm. Jag grundade den två ggr med Gesso.



Sedan ville jag få till yta på kortet och tänkte att knögglig servett vore toppen! Så jag limmade dit lager på lager med vit servett, var noga med att vecka den och få den ojämn. Torkade med embossingfönen så det skulle gå fortare...



Detta blev resultatet, knögglig :)



Sedan kladdade jag med färg. Minimistern har jag vatten och Perfekt pearl i så det blir lite skimmer i ytan. 



Embossade sporadiskt vitt.



Och hittade några vita stjärnor i denna rub-on förpackning från Prima, de höll inte så bra men lite sitter kvar som syns på nästa bild. Har även satt dit två stycken stora öljetter. 



Här har jag smutsat till kanterna med Distress ink -Walnut stain och stämplat slarvigt med en skrift-stämpel. (Missade att ha med dem på bilden)



Ett rött sidenband!



God jul-die från Moa pyssel. Jag stansade ut i röd cardstock och använde genomskinligt embossingpulver. 



Ett par stjärnor och lite limmande så vips blev kortet klart. Jag tycker det blev riktigt fint!





Ha det gott tills nästa gång!
/Maria

0 snälla kommentarer:

Skicka en kommentar